Sinds november 2011 werk ik als Front-end-developer bij de toen net uitgebreide E-commerce afdeling van Makro Nederland, onderdeel van de Duitse METRO Group. Eerst als ZZP-er, later in loondienst.
‘Office & Cleaning’ Webshop
Ik ben binnengehaald bij Makro voor het helpen opzetten van de Nederlandse Makro webshop. Een webshop die gemaakt wordt door METRO Systems, het Duitse zusterbedrijf dat de ICT voorzieningen van de Metro Group verzorgd. Naast een Nederlandse editie werden er ook een Roemeense en Poolse versie uitgerold, en later ook een Duitse, Russische en Italiaanse shop.
In deze webshop wordt dus alleen het Office & Cleaning assortiment van Makro verkocht, wat zich voor de klant vertaald in ‘Alles, voor kantoor. Zowel food als non-food’. Dus van printpaper, laptops en beeldschermen tot cola, koffie, koekjes, chips en nog alles om een kantoor schoon te maken.
Samen met onze Duitse, Poolse en Roemeense collega’s hebben we een webshop neergezet en in September 2012 gelanceerd aan het publiek.
Lokale initiatieven
Voordat we de webshop konden openen hebben ik er voor gezorgd dat er een aantal lokale initiatieven wat minder arbeidsintensief werden voor m’n collega’s en gebruiksvriendelijker voor onze klanten. Zoals de ‘Shopping Lists’, een soort mini-webshopjes die gebruik maken van een al bestaande checkout mogelijkheid.